Sua Culpa

Μια απάντηση στην ομιλία του Κ. Σημίτη Quo vadis Griechenland

Πώς μπορεί η Ελλαδα να επινοήσει εκ νέου τον εαυτό της μέσα στην Ευρώπη;

Η ερώτηση που τίθεται είναι εξαρχής προβληματική. Παρουσιάζει το πρόβλημα ως αποκλειστικά ελληνικό, και θυμίζει τη τυπική προπαγάνδα των ρεπορτάζ της Bild, τα οποία παρουσιάζουν τη κρίση ως αναπότρεπτη συνέπεια του μεσογειακού ταμπεραμέντου: «Οι Έλληνες είναι τεμπέληδες, διεφθαρμένοι, ζούσαν πάνω από τις δυνατότητές τους» κλπ.

Πώς μπορεί η Ελλάδα να επινοήσει εκ νεου τον εαυτό της μέσα στην Ευρώπη;

Είναι εν τούτοις παράδοξο το γεγονός ότι οι Πράσινοι κάλεσαν ως βασικό ομιλητή για αυτό το ερώτημα τον Κώστα Σημίτη. Ένα πρόσωπο, που επ’ ουδενί δεν είναι νέο: έναν πρώην πρωθυπουργό, ο οποίος έχει μακρύ και αμαρτωλό παρελθόν στην ελληνική πολιτική σκηνή.

Εξελέγη για να αντιμετωπίσει τη διαφθορά. Αντί για αυτό η διαφθορά υπό τη διακυβέρνησή του έφτασε σε πρωτοφανή επίπεδα. Ο υπουργός Μαντέλης και ο στενός συνεργάτης του Σημίτη Τσουκάτος έχουν παραδεχτεί ότι έλαβαν χρήματα από τη Siemens. Επίσης, ο υπουργός Αμύνης της Κυβέρνησής του φέρεται ως εμπλεκόμενος στο σκάνδαλο Ferrostahl (βλ. ρεπορτάζ στη Spiegel και την σχετική απόφαση του δικαστηρίου του Μονάχου). Αλλά όλοι αυτοί παραμένουν ενεργοί στην πολιτική ζωή. Ο ίδιος ο Σημίτης έκλεισε το 2001 μυστική συμφωνία με τη Goldman Sachs (bond swap), κάτι που ήρθε στο φώς 10 χρόνια αργότερα.

Ο κύριος Σημίτης ταυτίζεται συχνά με το θαύμα της ανάπτυξης της Ελλάδας. Η ανάπτυξη αυτή είχε ωστόσο το τίμημά της. Οι ακριβότεροι στην Ιστορία Ολυμπιακοί Αγώνες κόστισαν τη ζωή 30 ανθρώπων και επέφεραν τεράστια βάρη στο Δημόσιο. Επί της πρωθυπουργίας του έλαβε χώρα η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και εισήχθησαν επισφαλείς σχέσεις εργασίας, κάτι που επιδείνωσε σημαντικά τις συνθήκες ζωής των Ελλήνων. Ο κύριος Σημίτης ανήκει στο ίδιο παλιό πολιτικό σύστημα που θέλει σήμερα να ανανεώσει. Ο θύτης επιστρέφει ως Σωτήρας.

Ουδεμία απορία προκαλεί το ότι οι Πράσινοι κάλεσαν τον συγκεκριμένο πολιτικό. Οι ίδιοι πράσινοι στήριξαν ως συνεργαζόμενο με το SPD κόμμα τα προγράμματα εξοπλισμών της Ελλάδας. Η Ελλάδα ξόδεψε δισεκατομμύρια Ευρώ για να εισάγει εξοπλισμούς από τη Γερμανία και έτσι γιγάντωσε το χρέος της: μία πολύ επικερδής συμφωνία για τη Γερμανία, της οποίας η Κυβέρνηση ακόμη και τώρα, τον καιρό της σκληρότερης λιτότητας για την Ελλάδα, εξαναγκάζει την ελληνική Κυβέρνηση να αγοράζει επιπλέον όπλα. Δεν είναι σύμπτωση το ότι οι Πράσινοι χειροκροτούν στα συνέδριά τους το Σημίτη ή τον Παπανδρέου. Στην χώρα τους έχουν υποστηρίξει αντιλαϊκή πολιτική μέσω νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων, ενώ  υποστήριξαν και πολέμους.

Ευτυχώς υπάρχουν νέοι πολιτικοί στην Ελλάδα: ο κύριος Παπαδήμος, ο οποίος κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας Σημίτη ήταν πρόεδρος της Τράπεζας της Ελλάδος, και η – τόσο νέα που δεν πρόλαβε καν να εκλεγεί – κυβέρνησή του κυβερνούν ερήμην του λαού. Αυτή η «νέα» κυβέρνηση αποτελείται κυρίως από τα δύο αμαρτωλά κόματα εξουσίας: ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία. Σε αυτά προστίθεται τελικά και κάτι νέο: ακροδεξιοί, αντισημίτες και οπαδοί της χούντας καταλαμβάνουν θέσεις υπουργών.

Σε αυτό το πλαίσιο καταλαβαίνουμε εύκολα τι σημαίνει επαναπροσδιορισμός: ο επιβεβλημένος δρόμος του Μνημονίου και του αυστηροποιημένου προγράμματος σταθερότητας οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερο χρέος μέσω της όξυνσης της κρίσης. Έτσι ο υποτιθέμενος στόχος αυτής της πολιτικής δεν επιτυγχάνεται. Το «φάρμακο» αποδεικνύεται χειρότερο από την «ασθένεια». Αυτό καταδεικνύει ότι ουσιαστικός στόχος δεν είναι η καταπολέμηση της κρίσης αλλά η αναδιανομή από κάτω προς τα πάνω.

Η επιβολή μιας τέτοιας πολιτικής πηγαίνει χέρι χέρι με τον περιορισμό της δημοκρατίας, την καταπάτηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, την αντισυνταγματική κι αυταρχική λειτουργία του κράτους, καθώς και με μια ακραία αστυνομική βία.

Πώς μπορεί η Ελλάδα να επινοήσει εκ νέου τον εαυτό της μεσα στην Ευρωπη;

Στον τίτλο της εκδηλώσης υπάρχει ένας κόκκος αλήθειας. Είναι αναγκαία η επανεφεύρεση, όχι της Ελλάδας, αλλά της Ευρώπης. Και το ζήτημα είναι πώς ερμηνεύει κανείς αυτήν την επιταγή επανεφεύρεσης. Υπάρχουν δύο δυνατότητες: η μία είναι μια νέα Ευρώπη, όπου θα κυριαρχούν οι τράπεζες, οι πολυεθνικές και το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο. Μια Ευρώπη αυταρχική, όπου θα αποφασίζουν μόνο ελίτ και θεσμοί που στερούνται δημοκρατικής νομιμοποίησης. Μια Ευρώπη διαιρεμένη, όπου ο ευημερών Βορράς θα εκμεταλλέυται τον εξαθλιωμένο Νότο, θα παρεμβαίνει και θα υπαγορεύει την πολιτική «κυρίαρχων» κρατών. Μπορεί να υπάρξει όμως και μια άλλη Ευρώπη. Μια Ευρώπη της ισότητας, των αγώνων, της άμεσης δημοκρατίας και της πραγματικής πολιτικής συμμετοχής. Το δρόμο τον δείχνουν τα κινήματα, την προηγούμενη άνοιξη στην Ισπανία, το καλοκαίρι στην Ελλάδα και τώρα στη Ρουμανία, με τις λαϊκές συνελεύσεις και τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις.

Η νέα Ευρώπη εφευρίσκεται ήδη: με δημοκρατία, αλληλεγγύη κι από τα κάτω.

Real Democracy Now! Berlin/GR

http://www.ReDeN.tk

Advertisements

16 responses

  1. ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΗΣ

    Συμφωνώ ότι ο Σημίτης είναι υπεύθυνος για πολλά, κυρίως παραδόθηκε στο βαθύ κόμμα – που με τη σειρά του έστησε τρελό πάρτυ με μίζες Ολυμπιακών και έργων γενικά και με ευρωπαϊκό χρήμα, είτε από δάνεια είτε από πακέτα.
    Διαφωνώ όμως που βγάζετε πάλι την Ελλαδάρα μας πανωλαδιά, δεν φταίνει, δεν ξέρει, δεν έκανε τίποτε. Όταν η Bild μας λέει τεμπέληδες, διεφθαρμένους κ.λπ. μην ακκίζεστε ότι θίγεστε. Ξέρετε πολύ καλά ότι αναφέρεται στη νοοτροπία κρατικοδίαιτων, βισματούχων και μιζαδόρων, στην αναποτελεσματικότητα και στον λαϊκισμό που μας διέλυσε. Και έχει ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!
    Αν κάποιος θεωρεί ότι και η Ευρώπη φταίει σε όλα αυτά, τότε μην ξεχνάτε να πείτε ότι νέα Ευρώπη θα πει και πιο αυστηρή Ευρώπη! Εσείς δηλαδή τι περιμένετε, να μοιράζει Ευρώ στους μάγκες ό,τι και να κάνουν ή να μην κάνουν; Αυτό θα πει αλληλεγγύη; Να μας χαρίζει λεφτά για να κάνουμε Οργανισμούς-βιτρίνες για να γίνονται διευθυντές τα παλικάρια των κομματικών μαγαζιών;
    Δεν πρέπει η Ελλάδα δηλαδή, ως κράτος και κοινωνία να αλλάξει νοοτροπία και λειτουργία; Δεν πρέπει να ανοίξουν τα επαγγέλματα όπου λίγοι μοιράζονται τεράστιες πίττες κι απ’ έξω πολλοί ψωμολυσσάνε φτύνοντας αίμα; Δεν πρέπει να αλλάξει το φορολογικό σύστημα εκ βάθρων; Δεν πρέπει το Δημόσιο να γίνει αποτελεσματικό και αδιάβλητο;
    Ποιος θα μας τα κάνει όλα αυτά, οι ξένοι; Αφού πρέπει να τα κάνουμε εμείς, δεν πρέπει να ξαναεφεύρουμε την Ελλάδα;…
    Αμάν πια με τα αντιδραστικά σας αντανακλαστικά!… Και νομίζετε κι ότι είσαστε προοδευτικοί!… Νέοι άνθρωποι με νοοτροπία 60ρηδων μου φαίνεστε, και συγγνώμη δηλαδή….

    23/01/2012 at 13:15

    • sibg08

      Έχεις δίκιο, συμπατριώτη. Εγώ προσωπικά παραδέχομαι την πλάνη μου.
      Γιατί ποιον άλλον θα εμπιστευτούμε να αλλάξει την Ελλάδα και την Ευρώπη προς όφελος των λαών, αν όχι τον Σημίτη – έναν νέο κι άφθαρτο πολιτικό…

      23/01/2012 at 13:22

    • Δεν πρέπει η Ελλάδα δηλαδή, ως κράτος και κοινωνία να αλλάξει νοοτροπία και λειτουργία; Δεν πρέπει να ανοίξουν τα επαγγέλματα όπου λίγοι μοιράζονται τεράστιες πίττες κι απ’ έξω πολλοί ψωμολυσσάνε φτύνοντας αίμα; Δεν πρέπει να αλλάξει το φορολογικό σύστημα εκ βάθρων; Δεν πρέπει το Δημόσιο να γίνει αποτελεσματικό και αδιάβλητο;

      Συμφωνω… Σαν κοινωνια εχουμε πολλες ευθυνες και η κατασταση στην χωρα μας πιστευω οτι δεν θα αλλαξει ριζικα αν συνεχισουμε να πιστευουμε οτι για ολα παντα μας φταινε οι αλλοι. Ας κοιταχτουμε πια οι Ελληνες στον καθρεφτη και ας δουμε εκτος απο τον Μεγα Αλεξανδρο και τον Καραγκιοζη, που ελεγε και ο Δημου… Παρολαυτα ομως δεν περιμενω κανενα κρατος και κανενα αστικο θεσμο να εξυγιαινει την κατασταση. Η αμεση δημοκρατια δεν ειναι ουτοπια και πλεον εμφανιζονται σε ολο τον κοσμο κινηματα αμεσοδημοκρατικου χαρακτηρα ή αυτοοργανωμενες δρασεις. Ας παρουμε επιτελους την δυναμη αλλα και τις ευθυνες στα χερια μας!

      23/01/2012 at 14:10

    • Σοφία

      συμπατριώτη,
      το μυαλό σου είναι ένα χάος και δεν ξέρω από πού να αρχίσω. 1. ο Σημίτης δεν παραδόθηκε στο βαθύ κόμμα όπως λες, ο Σημίτης ήταν το νέο δηθεν εκσυγχρονιστικό προσωπείο του βαθέος κόμματος. 2. Δεν βγάζουμε καμιά Ελλαδάρα πανωλαδιά, διότι μέλος της Ελλάδας είναι και ο Σημίτης που θα φάει το κράξιμο. 3. Η Bild δεν εννοεί αυτούς που λες ότι εννοεί, αλλά τους έλληνες εργαζόμενους, έκανε λόγο για το πόσο λίγες ώρες δουλεύουν και πόσο πολλές διακοπές κανουν. Και οι έλληνες εργαζόμενοι στην πλειονότητά τους δεν είναι κρατικοδίαιτοι μιζαδόροι, εκτός κι αν εννοείς κρατικοδίαιτους του καθηγητές των δημόσιων σχολείων και τους γιατρούς των δημόσιων νοσοκομείων, οπότε καταλάβαμε σε ποιο μύλο ρίχνεις νερό. Παλιά η λάσπη, ξεράθηκε. 4. Εσύ κατάλαβες ότι λέμε πως η Ευρώπη φταίει για όλα;;; Καλά σε ιδιωτικό σχολείο πήγαινες κι έμεινες έτσι ζώον; 5. Επίσης κατάλαβες ότι θέλουμε η Ευρώπη να μας μοιράζει φράγκα γιατί είμαστε μάγκες; Για σενα μόνο αυτή τη σημασία θα μπορούσε να έχει η λέξη αλληλεγγύη; Πραγματικά δεν ξέρω τι να σου απαντήσω. 6. Νομίζεις ότι οι “πολλοί ψωμολυσάνε” όπως λες γιατί είναι κλειστά τα επαγγέλματα; Εχεις κάνει καμια βόλτα πρόσφατα στην πλατεία Κουμουνδούρου ή στο κέντρο της Αθηνας να δεις τους άστεγους; Εχεις πάει καμια βόλτα από τα ιατρεία των γιατρών του κόσμου να μάθεις για τους νέους εξαθλιωμένους; Πραγματικά πιστεύεις ότι αυτοί πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία, θεωρείς ότι κατέληξαν στα τάρταρα επειδή κωλοβάραγαν και δεν ήθελαν να σφίξουν το ζωνάρι, όπως τους προέτρεψε πρόσφατα η ‘Ανγκελα Μέρκελ, στα χνάρια της οποίας κυλιέσαι έρποντας και γλύφοντας; 7. Η ελληνική κυβέρνηση, την οποία προφανώς στηρίζεις και από την οποία ενδεχομένως παίρνεις και το μισθό σου σαν καλό παπαγαλάκι, πιστεύεις ότι προσπαθεί να αλλάξει το φορολογικό σύστημα προς το δικαιότερο; Την βλέπεις να θέλει να φορολογήσει π.χ. τους έλληνες εφοπλιστές, οι οποιοι πληρώνουν ετησίως φόρο στο κράτος 15 εκατομμύρια ευρώ συνολικά; Σε λάθος άτομα απευθύνεσαι όταν παριστάνεις τον αγανακτισμένο από το άδικο φορολογικό σύστημα… Η μήπως θεωρείς την κατακόρυφη αύξηση των έμμεσων φόρων, που πλήττουν εξίσου (σε απόλυτα νούμερα) φτωχούς και πλούσιους δικαιη αλλαγή του φορολογικού συστήματος; 8. Εμείς επιβάλαμε την αναξιοκρατία στον δημόσιο τομέα ή οι κυβερνητικοί σου εργοδότες; Και τώρα έρχονται να κατηγορήσουν, και μέσω εσού, το δημόσιο για αναξιοκρατία. Ου ρε χτεσινέ, δεν μασάμε, το δημόσιο είναι το σχολείο των παιδιών μας και το νοσοκομείο που μας περιθάλπτει εμάς που δεν έχουμε τα εκατομμύρια από τις μίζες και τους κολλητούς στα υπουργεία, το δημόσιο είναι δικό μας, εμάς των αποκάτω.
      Κατάλαβες τίποτα ή έχεις πολλές άγνωστες λέξεις;

      23/01/2012 at 14:59

      • Θανος

        ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΦΙΑ

        ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

        “ο Σημίτης δεν παραδόθηκε στο βαθύ κόμμα όπως λες, ο Σημίτης ήταν το νέο δηθεν εκσυγχρονιστικό προσωπείο του βαθέος κόμματος”

        “… το δημόσιο είναι το σχολείο των παιδιών μας και το νοσοκομείο που μας περιθάλπτει εμάς που δεν έχουμε τα εκατομμύρια από τις μίζες και τους κολλητούς στα υπουργεία, το δημόσιο είναι δικό μας, εμάς των αποκάτω.”

        ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΑΠΕΞΩ τολμω να προσθεσω μονο

        24/01/2012 at 12:05

  2. Αλέξανδρος

    Τι να πει κανείς σε όσους λένε αυτές τις βλακείες στα σχόλια, (προφανώς αναφέρομαι στο συμπατριώτη και στον gounis). Είσαστε πλανεμένοι και βισματωμένοι με την τηλεόραση σας σε τέτοιο βαθμό που έχετε απωλέσει την οποιαδήποτε επαφή με την πραγματικότητα. Καλή τύχη σας εύχομαι μιας και θα τη χρειαστείτε, αφού ενώ έπρεπε να γνωρίζετε ποιος σας έβαλε τη φωτιά στο σπίτι σας, τον πιστεύετε όταν σας λέει ότι η φωτιά προήλθε από μετεωρίτη.

    Συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετείχαν στο εγχείρημα.

    24/01/2012 at 10:33

  3. Βασίλης Γιασαφάκης

    Σοφία ζω σε επαρχία, και στο νοσοκομείο μας γίνεται το έλα να δεις. Το τι υλικό φεύγει, το τι τρόφιμο,είδη καθαρισμού, κλπ κλπ.
    Αυτή η ρεμούλα γίνεται από απλούς καθημερινούς εργαζόμενους. Δε γίνεται από κάποιους κακούς καπιταλίστες ή από ακροδεξιούς δολιοφθορείς.
    Λέει σωστά πράγματα ο συμπατριώτης και κακώς η απάντησή σου πήρε τόσο προσωπικό χαρακτήρα.
    Σαφώς την κύρια ευθύνη την έχει για τα χάλια μας ο πολιτικόςκόσμος της χώρας, αλλά και εμείς ως λαός καλά θα κάνουμε να μην συμπεριφερόμαστε σαν παραπλανημένες παρθένες.
    Αναφέρθηκα στο παράδειγμα του νοσοκομείου μας, γιατί τελειώνοντας το Φιλιππικό σου αναφέρθηκες και στα δημόσια νοσοκομεία.
    Δυστυχώς η ρεμούλα πάει σύννεφο παντού.
    Χρειαζόμαστε τομές πρώτα από όλα στην πολιτική ζωή του τόπου και να αποφασίσουμε ότι πρέπει να πάρουμε διαζύγιομε τις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν μετά τον πόλεμο και εκτοξεύτηκαν στα ύψη από την μεταπολίτευση και μετά.
    Σύγχρονο κράτος και σύστημα πελατειακών σχέσεων μεταξύ πολιτικών και ψηφοφόρων δεν μπορούν να συνυπάρξουν.

    24/01/2012 at 14:42

    • kostas

      και εσύ φιλέ μου έχεις ευθύνη γιατί εάν όπως λες γίνεται ρεμούλα φταις που δεν το κατήγγειλες στις αρχές.

      09/03/2012 at 15:08

  4. Μάρκος Αυρήλιος

    Μπράβο σας παλικάρια και κοπελιές που ξεμπροστιάσατε τον σύγχρονο Εφιάλτη και Πήλιο Γούση. Γιατί μαζί με αυτά τα ονόματα θα καταγραφεί στην Ελληνική Ιστορία . Θα ήθελα στη παρέμβασή σας να αναφέρετε αν όχι για την ευθύνη που είχε στην απάτη του Χρηματιστηρίου , τουλάχιστον για την αποδεδειγμένη απάτη που έκανε με την Γκολντμαν Σακς , προκειμένου με πλαστά στοιχεία να πετύχει την είσοδο της Ελλάδας στην ΟΝΕ , που μακάρι να βγω ψεύτης , ίσως κοστίσει την ύπαρξη της Ελλάδας που γνωρίζουμε. Να έχετε ”ανοικτά μυαλά” , να συνεχίζετε να αμφισβητείτε τους εκμεταλλευτές , όπου και αν τους συναντάτε , γιατί τελικά την μοναδική περιουσία της Ελλάδας που δεν μπορούν να οικειοποιηθούν είναι η νέα γενιά η δική σας. Μη λησμονείτε το ” αμες δε γεσόμεθα πολλώ κάρρονες ”

    24/01/2012 at 16:12

  5. Noname

    Μπράβο παιδιά, μόνο μπράβο!!!
    Συνεχίστε, και να ξέρετε πως εδώ στην Ελλάδα είμαστε μαζί σας.

    Οσο για τον συμπατριώτη… (που δυστυχώς είναι και δικός μου) δεν νομίζω πως χρειάζεται καν διάλογος σε παρόμοιες περιπτώσεις.
    Τα λόγια πάνε χαμένα.

    24/01/2012 at 20:32

  6. Ειλικρινά πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει πραγματική δημοκρατία; Γιατί εμένα μου φαίνεται ότι ο περισσότερος κόσμος θέλει απλά να περνάει καλά και να βλέπει την περιουσία του να αυξάνεται, αδιαφορώντας για το πολίτευμα. Νομίζω ότι έχετε κάνει τη δημοκρατία αυτοσκοπό και θέλετε να την επιβάλλετε με κάθε τρόπο. Αλλά η δημοκρατία, εξ’ορισμού, δε μπορεί να επιβληθεί. Ελάχιστοι γνωρίζουν τι θα πει δημοκρατία, και ακόμα πιο λίγοι γνωρίζουν το διαρκή αγώνα που πρέπει να δίνεται καθημερινά από τον κάθε πολίτη για την προάσπισή της. Γιατί αν κάποιος ήξερε τις θυσίες που απαιτούνται για να υπάρχει πραγματική δημοκρατία, το πιθανότερο είναι ότι δε θα την επιθυμούσε.

    Αν οι νέοι δημοκράτες πάντως είναι σα τη Σοφία παραπάνω, που επιτέθηκε σε προσωπικό επίπεδο προσβάλλοντας βάναυσα αυτόν που είχε διαφορετική άποψη από αυτήν, ε τότε καλά κρασιά.

    25/01/2012 at 02:34

  7. Sifis

    Βλέποντας το βιντεο της παρεμβασης και διαβαζοντας το κειμενο ένιωσα την ανάγκη να σας ΣΥΓΧΑΡΩ για τον αγωνα που δινετε. Ειναι πολύ βασικο να ακουγεται η αληθεια και να ξεμπροστιαζονται οι λερες οπου κι αν βρισκονται. Να σας συγχαρω επισης για την ωριμοτητα των παρεμβάσεων και του πολιτικου σας λογου. Ειναι αληθεια, δεν προκειται μεμονομένες ομαδες ή καποιο κομμα να δωσει την λυση στα οικονομικά αδιέξοδα που επιβάλει το συστημα και δεν θα πεσουμε στα ψευτοδιλληματα τους. Τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα οσο το “ευρω ή δραχμή”. Τι να την κανεις τη δραχμη αν εξακολουθουν να σε κυβερναν αυταρχικες πολιτικές και οικονομικές ελιτ??? Ο κοσμος θα παλεψει για την αληθεια και την πραγματική δημοκρατια.

    την λυση θα την βρουμε στους αγωνες

    25/01/2012 at 14:33

  8. savana

    Ενδιαφερουσες ολες οι απαντησεις.
    Ειναι φανερο οτι ολοι εχουμε επαφη με το περιβαλλον μας. Απλα καποιοι ειναι πιο ευθικτοι απο τους αλλους. Νομιζω ομως οτι κατα βαθος ολοι συμφωνουμε οτι ειμαστε λιγο προβληματικοι σαν λαος.
    Οι αρχες μας ειναι σταθερες και αμεταβλητες οταν προκειται για τους αλλους, ελαστικες και ευελικτες οταν προκειται για τους εαυτους μας.
    Τα θελουμε τα πραγματα στα μετρα μας, “τρωμε” την καθε φολα που μας σερβιρουν και δεν φταιμε ποτε?
    Δεν νομιζω οτι ειναι ετσι τα πραγματα.
    Εδω φθασαμε ειτε με την αδιαφορια μας, ειτε με την συνενοχη μας, ειτε με τον “παρτακια” εαυτο μας.
    Αν δεν γυρισουμε το “δακτυλο” σε μας, αν δεν δουμε ακριβως που φταιξαμε, ο καθε ενας απο μας, εδω θα ειμαστε και θα τα λεμε για χρονια.
    Ολοι ξερουμε για την κατασταση στις δημοσιες υπηρεσιες! Οταν εργαζομαστε σε αυτες, δεν ανακατευομαστε στις ρεμουλες, γιατι ειμαστε “βολεμενοι”.
    Οταν ειμαστε απ’ εξω και εχουμε βλεψεις για “μεσα”, πληρωνουμε οσο οσο τον καθε απατεωνα προκειμμενου να το πετυχουμε!
    Αν δεν ειμαστε σε καμμια απο τις δυο κατηγοριες, τοτε προσπαθουμε να “ριξουμε’ το δημοσιο γιατι πρωτα μας εχει “ριξει” αυτο.
    Για να διορθωσουμε παντως την κατασταση ουτε λογος!!!!
    Ετσι ενα παραδειγμα εφερα. Εχω λαθος?
    Αυτο το κρατος ειναι για τον καθενα μας, το σπιτι μας. Οφειλουμε να το κραταμε “καθαρο”,να το “συντηρουμε”, να το “φρεσκαρουμε”.
    Προς το παρον εισπραττουμε την συμπεριφορα που ειχαμε απεναντι του. Αυτη του ξενοδοχειου. Να κανουμε την δουλεια μας και να φυγουμε!
    Ειναι πολλα αυτα που πρεπει να αλλαξουν.
    Κατα την γνωμη μου ομως, πρεπει πρωτα να αλλαξουμε εμεις!
    Δεν εξαιρω κανενα. Ουτε τον εαυτο μου.

    09/03/2012 at 16:59

  9. Γιάννης

    Μόλις είδα το VIDEO της παρέμβασης, μπράβο στα παιδιά. Πιστεύω ότι η πράξη τους φανερώνει ιδιαίτερο θάρρος, καθώς, όπως λέγεται, στο περιβάλλον που ζουν καλλιεργείται συστηματικά “εχθρικό” κλίμα εναντίον των Ελλήνων από συγκεκριμένα Μέσα. Νομίζω ότι η ανάπτυξη του λόγου με επι-χειρηματολογία, αλλά και δυναμισμό ταυτόχρονα, (όπως στην προκειμένη περίπτωση) είναι πολύ πιο αποτελεσματική από εκδηλώσεις απλής εκτόνωσης και εντυπωσιασμού όπως π.χ. γιαούρτια, αυγά κλπ. Σκέφτομαι μόνο μήπως θα μπορούσε να υπάρχει και κάποια αναφορά στα Ίμια και στον Οτσαλάν. Μπορεί οι υποθέσεις αυτές μπορεί να μην σχετίζονται άμεσα με την κρίση, αλλά εμπεριέχουν έναν ισχυρό συμβολισμό ως προς τον τρόπο με τον οποίο το συγκεκριμένο πολιτικό πρόσωπό (και γενικότερα η αντίληψη που αυτό εκφράζει) “οραματίστηκε” την “ισχυρή Ελλάδα” για την οποία γίνεται λόγος τόσο στην παρέμβαση όσο και στο κείμενο που διανεμήθηκε.
    Μπράβο και πάλι και ελπίζω να συνεχίσετε γιατί η Ελλάδα χρειάζεται να ακούγεται στο εξωτερικό, και ιδιαίτερα στις ισχυρές χώρες.

    10/03/2012 at 14:47

  10. Εγώ πάλι ακόμα δεν έχω καταλάβει με τι μυαλό 11 εκατομύρια Έλληνες ψηφίζαμε έναν Εβραίο για πρωθυπουργό μας; Βγάζει μάτι αυτό το όνομα πως δεν είναι Έλληνας! Με τι μυαλό διατυρούμε ακόμα Εβραίους υπουργούς στο Ελληνικό κράτος; Απο Σιονιστή κλέφτη σε Σιονιστή κλέφτη πηγαίναμε τόσα χρόνια! http://kostasxan.blogspot.co.uk/2011/07/blog-post_725.html Για διαβάστε εδώ να δείτε τι μας κάνουν τόσα χρόνια οι Σιονιστές Τραπεζίτες! Όπως λέμε κι εδώ στην Αγγλία, “We are barking under the wrong tree!” Τις τράπεζες πρέπει να βάλουμε στο στόχαστρο!

    02/04/2012 at 17:43

  11. Κατά τα άλλα πάρα πολύ καλό το άρθρο σας! Έβλεπα το βιντεο ενώ καθόμουν στα Starbucks για το δωρεάν WiFi και με το που τελείωσε ήμουν στο παρατσάκ να χειροκροτήσω κι εγώ! Να ‘χα τα λεφτά να είμουν κι εγώ εκεί!

    02/04/2012 at 17:45

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s